Filosofia: Choo-ismi (lisäyksin)

Choo-ismi on tapa elää ja ajatella. Choo-ismissa kaikkia asioita peilataan kenkien, ensisijaisesti korkokenkien (kengät, joissa on vähintään 3 cm korkoa) kautta. Choo-ismin perustajina voidaan pitää kaikkia  maailman IT-girlejä (etunenässä Carrie B) ja jumalina ensisijaisesti (mutta ei vain ja ainoastaan) Jimmy Choota, Christian Louboutinia ja Manolo Blahnikia. Choo-ismi on eksklusiivinen ja selektiivinen -ismi, sen jäseneksi haluaa moni mutta vain harva pääsee.

Choo-istilla ei ole mitään ongelmia maksaa 500 e parista kenkiä, jotka koostuvat lyijykynän ohuesta, 12,5 cm korosta ja kahdesta tai kolmesta ohuesta nahkaremmistä jalkapöydän päällä. Koko ei ole relevantti, tai mukavuus (mikä on kylläkin bonus) vaan ulkonäkö. Choo-ismin eräänläinen käännekohta saavutetaan huomenna, lauantaina 14.11.2009 kun H&M ja Jimmy Choon yhteistyön tulokset tulevat myyntiin ja KUKA TAHANSA voi hankkia itselleen parin Choo-korkoja (tai flättejä) alle sadan euron pilkkahintaan.

Itse tunnen kaipausta seeprakuosisia ballerinoja ja korkokenkiä kohtaan. Saa nähdä, jaksanko lähteä jonottamaan. Seeprakuosista huolimatta kengät eivät saa 110% ihailuani enkä koe "pakko-saada"-tunnetta. Makuni on myös hieman klassisempi. Enkä pidä tungeksimisesta ja jonottamisesta. Osa Choo-ismin ihanuutta on se, että kun investoin kalliisiin kenkiin, saan samalla myös hyvän ostoskokemuksen = henkilökohtaista palvelua, tilaa ja aikaa kokeilla ja puntaroida ostostani rauhallisessa miljöössä.

Hmm...

-----------------------

Siis, selvennyksen vuoksi: kaikki, jotka kuuluvat Choo-ismin kannattajiin, tuntevat ja tietävät Choonsa. Ja tietävät, mitkä Choot ovat HenkkaMaukalta ja mitkä eivät :) Choo-istit katsovat H&M-Choita lempeä hymy huulillaan, niinkuin katsotaan pikkusiskoa, joka leikkii "make-believe" leikkejä isonsiskon tavaroilla...

Choo-istiksi tullaan, koska ollaan esteetikkoja (no matter the price), ei sen vuoksi että voitaisiin näyttää muille, kellä on eniten rahaa ('cause everybody knows that already).

Hah! Says me.


Kommentarer
Postat av: Leroy

Mutta eikö tuo liike juuri pilaa choo-ismin terävimmän kärjen ideasta, kun "liian moni tavis" pystyy nyt ne kengät ostamaan kun ne maksaa saman verran kuin mikä tahansa perushyvä kenkä? Lyön vetoa, että moni, jotka ovat sen 500+ egee laittaneet Jimmy Choon kenkiin kiroilee tätä, koska se laskee sen imago- ja vaikutusarvoa. Näyttöarvo huononee. Käännä katse sinne Blahnikkeihin suoraan vaan :) Ne jalassa sulla on enemmän huomioarvoa kuin Choot.

2009-11-13 @ 13:34:19
Postat av: Anonym

Jimmy Choota ym vastaavia ostetaan eniten sen nimen ja tunnettuuden takia, ei ulkonäön. Kyllä,jotkut ostavat niitä ulkonäön takia mutta he ovat minority. Jos Jimmy Choo olisi nimeltään Pöljäsen Popot ja kukaan ei niitä tuntisi mutta tuote olisi muuten kaikinpuolin samanlainen, arvaa mikä olisi myynti? :)Ollaan suoraan niitä isosiskoja, niin ei jätä kellekkään urputtamisen varaa imo.

2009-11-14 @ 00:11:15
Postat av: Carrie

Great post, you might as well begin writing a fashion blog! Brava!

2009-11-25 @ 10:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0