Koska olen onnellinen? Nyt.

Olenko onnellinen juuri nyt? Kyllä olen. Minulla on kosketusyhteys rakkaimpiini, on lämmin ja kylläinen olo, olen kokenut tänään onnistumista sekä tehnyt jotain, jota en olisi oikeastaan halunnut mutta jonka tekeminen sai minut ylittämään itseni ja tuntemaan itseni paremmaksi ihmiseksi. Pateettista pönötystä mutta totta.

Onnellisuutta vähentävät kova yskä ja ikävä flunssa, koko päivän kestänyt sohvalla kökötys sekä tieto siitä, että minulla on ensimmäinen työyö tänään. Mieheni töllöttää tyhmää sarjaa televiosta, äänet ärsyttävät minua.

Sekä plus- että miinuspuolella on siis useita tekijöitä. Mitkä ovat niistä tärkeimpiä? Miksi koen plussat painavammiksi niin että kokonaisyhtälön loppusummaksi tulee "onnellinen"? Nollaavatko jotkin asiat toisensa, siksikö en maininnut alun listassa hyviä yöunia, jotka päättyivät siihen että heräsin päänsärkyyn?

Olen tehnyt paljon töitä viime aikoina sen eteen, että osaisin nauttia hetkestä. Että unelmoisin tulevaisuudesta, tekisin suunnitelmia ja toteuttaisin suunnitelmani, että osaisin suhtautua realistisesti vastoinkäymisiin ja ymmärtää, että kaikki minulle tapahtuva negatiivinen ei välttämättä johdu minusta tai puutteistani vaan yleisistä tai spesifeistä olosuhteista. Että osaisin olla asettaa päämääriä, sekä realistisia että yltiöpäisiä, ja että että minulla olisi kylliksi uskoa itseeni voidakseni saavuttaa nuo päämäärät. Ja että pystyisin aina näkemään kaikessa sen pienen positiivisen, jotta en uppoaisi koskaan liian syvälle pettymyksen ja epäonnistumisen suohon.

Ja jotta ennenkaikkea muistaisin, että elämä on tässä ja nyt, että minun on elättävä hetkessä ja nautittava siitä. Tämä päivä, tämä hetki on kaikki mitä minulla on, anna minulla olla rohkeutta elää elämäni parasta aikaa nyt.

Kommentarer
Postat av: carrie

BRAVO!

2009-09-24 @ 15:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0