Näky: unenomainen

Olimme mökille yötä. Aloitimme yön samassa sängyssä, minä, mies ja koira, senttejä about 105 leveyssuuntaan. Kyllähän sen sitten tietää kuinka korkeatasoista sen unen laatu sitten on. Kolme tunnin pyörimisen jälkeen kömmin miehen ja koiran yli ulos sängystä, hapuilin silmälasit nenälle ja suuntaisn huussiin pissalle. Avasin ulko-oven varovasti, sitä ei voi koskaan tietää mikä karhu maalla seisoo ulkona odottamassa minua iltapalakseen.

Ovesta tulvi sisään valoa, jota olin jo aavistellut sisältä käsinkin. Mökki on aivan rannassa, kymmenen metrin päässä aukeaa järvi. Oli viittä vaille täysikuu ja taivas oli aivan pilvetön. Kuu poisti kirkkaana järven yli, valaisten mökin pihan unenomaisesti. Kuunvalo oli todella kirkas, sen valossa näki kaiken aivan selvästi. Värit vain ikäänkuin puuttuivat, kaikki oli tumman eri sävyjä.

Järven ylle, ulapalle muodostui täydellinen kuunsilta. En muista koska olisin viimeksi nähnyt niin kauniin kuunsillan. Jos olisin astunut sille, olisiko se kestänyt? Minne se olisi minut vienyt? Kuunsiltaa pitkin voi kulkea arjesta, todellisuudesta mielikuvituksen maailmaan. Minä uskon että kuunsilta vie suoraan Alhambraan, Ultima Thuleen tai vastaavaan taianomaiseen paikkaan.

Miksi en sitten astunut kuunsillalle ja suoraan lumottuun maailmaan?
Helppo kysymys, johon on monta vastausta.
Koska olen realisti?
Koska olen pelkuri?
Koska elän jo unelmaani?

Kommentarer
Postat av: carrie

Hey love, beautiful thoughts, and sensible too. Will you have a post on your Warsaw travels? I´d love to hear how it all went down there in Poland. Kisses

2010-07-29 @ 08:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0