Sanoista

"Kolme sanaa sinulle, ole ystävä minulle."

Lapsuuden jankutuksesta tulee mieleen oma sanojen käyttö. Puhun jatkuvasti, suurimman osan päivästä, minulle vierasta kieltä, ruotsia. Seurasta riippuen ruotsini on alkukantaista, kohtuullista tai jopa hyvää. Hyvässä seurassa (siis hyvää, puhdasta ruotsia puhuvassa) yllän erinomaisiin kielellisiin suorituksiin ja olenkin todennut, että seura todella tekee kaltaisekseen.

Suomea puhun rakkaimpani kanssa ja silloin olen huolimaton. Puhun suomea, mutta sekoitan joukkoon ruotsinkielen sanoja, suomennettuja ruotsinkielen sanoja. Samoin eksyy joukkoon englantia. Puhekielemme ei myöskään ole kirjakieltä vaan sitä pääkaupunkiseudun slangia. Pystyn kyllä puhumaan edelleenkin sisäsiistiä suomea, kirjakielen puhuminen sen sijaan tuottaa ahdistusta mutta niinhän lienee asian laita kaikilla, ei vain minulla ulkosuomalaisena.

Mitkä sanat ovat minulle rakkaimpia? Ne, jotka kuvaavat minulle tärkeitä asioita. Joskus sanoissa ei ole mitään järkeä, niiden tuoma tunne perustuu assosiaatioihin ja hetken tunnelmaan. On ihanaa, kun voin kuiskata rakkaimpani korvaan yhden sanan ja saada lämpimän hymyn hänen huulilleen. Sanan, joka ei oikeastaan liity mihinkään tai kerro ulkopuoliselle mitään. Käytännön sanat tuovat usein hyvän mielen. Sanon painokkaasti "ruoka" tai "ulos" ja vompatti tulee katsomaan minua odottavasti, tietäen ja tuntien käyttämäni sanan ja sen merkityksen.

Mitkä sanat kuvaavat parhaiten minua? Vaikeaa... Oikukas, vahva, antelias, vaativa, nopea, innovatiivinen, äänekäs?



Mitkä sanat kuvaavat parhaiten sinua?

Kommentarer
Postat av: Stefan

Mua kuvaa sanat ruoka ja nukkua :)

2010-10-13 @ 20:27:23
Postat av: HM

Nyt sä myyt itses hieman halvalla, rakas :) Mites ois uskollinen, rehellinen, hauska, sporttinen, itsepäinen, intohimoinen..?

2010-10-14 @ 10:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0