Iii-uksss!

Inholistani ykkösenä on jo muutaman vuoden keikkunut silli. Se sellainen purkissa oleva, Ruotsissa supersuosittu, kaikkina pyhinä nautittava oksetus. Rakas naapurimme ja mökkiemäntämme C rakastaa tätä inhotusta, etenkin sitä versiota, joka ui läpinäkyvässä liemessä. Minä kutsun sitä "nakensilliksi", alastonsilliksi. Arvatkaapa, mitä ahdistuksentunteita sitä kokee aamusella, kun avaa jääkaapin kaataakseen itselleen aamupepsimaxin ja näkee sen sijaan heti ensimmäiseksi ison purkin, jossa ui alastonsillejä? Jaiks.
 
Nyt kun juhannus lähestyy, ajattelin noudattaa traditioita ja tehdä omat sillini. Syödä en niitä tosin aio, antaa vain lahjaksi. Maustoin oman maun mukaan ja sainkin mielestäni yhdistettyä oman makuni ja tyylini kauheisiin sillinpalasiin. Mukaan nättiin lasipurkkiin tuli liotusnesteen lisäksi tuoretta korianteria, punaista chiliä, inkivääriä ja valkosipulia. Thaisilliä siis!
 
 
 
Huom! Vain minä en ole ennakkoluuloinen. Mikäli mahdollista, mieheni inhoaa sitä vielä minua enemmän, siinä määrin että pakkosyöntitlanteessa se pahus siirtelee "huomaamattomasti" sillinpalasiaan minun lautaselleni.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Mums ;)

Svar: What?! Oikeesti vai vitsi? Sinä sairas nainen...
Madam Z

2013-06-19 @ 16:58:52
Postat av: Stefan

Ai sä huomasit sen... Mut kukaan ei pakottanut sua syömään sitä Janssonin kiusausta ;)

Svar: Rakkain... Mä piilottelin ihan hulluna mun anjovipalasia salaatin alla...
Madam Z

2013-06-19 @ 18:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0