What to say?

Naistenpäivää!
 
Hyvää sellaista, toivottavasti meille kaikille, sekä naisille että miehille. Minua muistettiin suudelmin, halauksia ja kukkasin.
 
En oikein tiedä, mitä Naistenpäivästä ajattelisin. Tulee sellainen olo, että kuulun huonompiosaiseen vähemmistöön, jonka etuja tulee ajaa. Lehdet olivat tänään täynnä juttuja tasa-arvosta ja sen puutteesta, "naisen eurosta" ja asemasta yhteiskunnassa, työpaikoilla ja perheessä. Näinkö huonosti asiat tosiaan ovat?
 
Itse en ole kovin usein törmännyt tilanteeseen, jossa minua olisi diskriminoitu sukupuoleni perusteella. Joskus varmaankin ja silloin minua on todennäköisesti raivostuttanut suunnattomasti. Toisaalta, olettaisin myös mieheni olleen joskus tilanteessa, joka on ollut hänelle vaikea tai suorastaan hankala sukupuolen vuoksi. Ihmisiähän me kaikki olemme. Ilman muuta miehillä ja naisilla tulee olla samat oikeudet ja velvollisuudet, euron pitää olla samanarvoinen ja samasta työstä pitää maksaa sama palkka. On sääli, että näin ei aina kaikkialla ole, ehkäpä siksi Naistenpäivä ajaa vieläkin asemaansa tuomalla yhtenä päivänä vuodessa kaikkialla maailmassa tietyt ongelma-alueet esille.
 
Silti jään miettimään, voisiko Naistenpäivän heittää jo romukoppaan? Eikö kenelläkään ole parempaa ideaa tasa-arvon edistämiseksi ja juhlistamiseksi? Minä juhlin tasa-arvoani ja naiseuttani joka päivä, olemalla minä. Ihminen, yksilö ja nainen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0